СВЯТКОВА
ШЕВЧЕНКІВСЬКА ВІКТОРИНА
Ведучий: Добрий день, шановні
учні, вчителі та гості. Ми розпочинаємо
вікторину „Шеченко – це Україна, Україна – це Шевченко".Наші
учасники – учні 9-Б класу. Наше
вельмишановне журі (представлення журі) а також наші вірні глядачі –
вболівальники.
Ведуча: Кобзар – це сплав
непримиренності до катів і неприйняття
духовного рабства, це незрівнянна сила переконання і любові до волі.
Ведучий: „Кобзар” у нашій історії
– це книга, призначена для пробудження усіх синів в усі століття . Отже,
давайте поринемо і зачаруємося цією силою і красою Шевченкової поезії . Зараз
переконаємось наскільки ми знаємо і розуміємо Тарасові слова, як втілюємо в
життя.
Ведуча: Отже, перший конкурс
"Привітання". Запрошуємо першу команду.
Перша команда: Ім’я Тарас в перекладі – бунтар.
І ми йдемо його слідами.
За зброю взяли ми "Кобзар".
Команда наша зветься "Бунтарями".
Ведучий: Запрошуємо другу команду.
Друга команда: Шевченко – це поет, це патріот!
Збудив словами геній свій народ.
І ми в словах його черпаєм сили,
Команду "Патріотів" ми створили.
(Конкурс оцінюється у 3 бали).
Ведучий: А тепер другий конкурс, „ Питання – відповіді
„. У ньому ми краще познайомимось з життям Шевченка. Конкурс на швидкість і
правильність відповіді, це змагання інтелектуалів оцінюється в 1 бал кожна правильна відповідь.
Перелік питань:
1. Яку річницю від дня народження
Т.Шевченка ми святкуємо цього року?
2. Чому Тарасові було дороге ім‘я Катерина?
3. У якому році
Т.Шевченко "пас ягнята за селом"?
4. Як звали кобзаря із поеми „Гайдамаки”?
5. У кого на
весіллі Шевченко був першим боярином?
6. Хто малював
портрет портрет М. Жуковського для
викупу Т. Шевченка з кріпацтва?
7.Скільки творів входило у перший „ Кобзар" ?
8. Ім‘я дівчини,
яку Т. Шевченко кохав безмежно без відповіді на свою любов?
9. Якого чеського героя згадує Т. Шевченко в поемі „Єретик”?
10. До претендентки на яку роль Т.Шевченко ставив такі вимоги:
"Тільки українка, не панського роду, сирота і наймичка".
Ведуча : Так, про Т. Шевченка
можна говорити безмежно довго і
багато. І увесь час дізнаватись щось нове
цікаве. Завжди Тарас Шевченко був дуже делікатним і коректним співрозмовником.
Послухайте таку бувальщину.
Ведучий: Ішов якось Шевченко з кріпаком , про тяжке житття розпитував. А назустріч – пан з собакою на
мотузці веде. Вирішив пан посміятися
з поета:
- Кріпак
кріпака тримається, - каже.
- Як і пес
пса, - кивнув Шевченко на собачий поводок.
Ведуча: А тепер давайте звернемось до прекрасних
перлин творчості Великого Кобзаря. Цей конкурс буде носити назву „Вічно
пам‘ятай" . Він
складатиметься з кількох турів. Тур перший
Ведучий: На
листку виписані слова з поезії , вам потрібно відновити цілу строфу і назвати з якого це вірша.
1 – ша
команда 2 –
га команда
...колись ...
дітьми
...
пролились
... голі
...
знаю
... долі
... зло ... ми
...
жило
... людьми
...
називають
... школи
Ведуча:
Продовжити фрази і додати
пропущені слова. Тури оцінені у 3 бали.
1. І на
оновленій землі
Врага не буде супостата,
А буде син і буде мати
І будуть люди на ...
2. На панщині
пшеницю жала,
Втомилася не спочивать
Пішла в снопи ...
Івана сина годувать.
Тече вода в синє море
Та не витікає.
Шука козак свою ...
А долі не має.
За горами гори,
хмарою повиті,
Засіяні ... , кровію политі,
Ведучий: Ти наше
диво калинове,
Кохана материнська мова!
Так, усі напевно зрозуміли,
що розмова піде саме про Тараса Шевченка
і нашу співучу, неповторну, поетичну, ніжну, українську мову. Чому власне такий зв‘язок? А тому, що
Кобзаря вважають основоположником
і засновником української літературної мови.
Ведуча: Наступним
буде "Мовний конкурс"!
З
поданих слів, які були мрією Т. Шевченка, утворити нові слова,
використовуючи тільки ті букви, що є у
цьму слові.
1. ВІЛЬНОДУМСТВО.
2. САМОСТІЙНІСТЬ.
Робота
виконується протягом двох хвилин .
Умови конкурсу:
виграє той, хто найбільше складе слів ,
називаючи один одному слова не
повторюючи однакових.
Ведучий: Тарас
Шевченко був надзвичайно серйозною людиною, але він теж любив пожартувати.
Підкинути комусь голочку, коли не так було щось
зроблено чи сказано. Так і в наш час письменники, поети і прості люди дуже тонко відчувають різноманітні
казуси та мовні каламбури , викривлення у мовленні. Коли людина говорить рідною
мовою, то вона повинна це
робити з гідністю і гордістю, бо це не яка-небудь, а
рідна.
Ведуча: Наступне конкурсне завдання „ Інсценізація гуморески”.У конкурсі
оцінюється майстерність і сценічність наших гравців.
Ведучий: А за той час, поки гравці готуються ,
конкурс для болільників. Всі ви бачите, що наш зал прикрашений великою
кількістю прекрасних ілюстрацій до
творів Т. Шевченка. Змагання буде полягати в
тому, скільки віршів ви вгадаєте за малюнками, стільки балів додано буде
команді. Кожен малюнок оцінюється 0,5 бала.
(
Показ ілюстрацій ведучими по черзі. )
Ведуча: Які прекрасні театрали наші
учасники. А тепер давайте перевіримо вашу ерудицію. Це завдання безпосередньо
зв‘язує нас із Т. Шевченком –
бо тематика цього завдання „ Усна народна творчість".
Тарас
Григорович дуже любив вживати крилаті вислови, прислів‘я, приказки і багато його фраз із віршів
також стали крилатими перлинами народної мудрості українців.
„
Учітеся, читайие, і чужого научайтесь,
і свого не цурайтесь...”
„
Бо хто матір забуває,
Того Бог карає,
Тог діти цураються
В хату не пускають...”.
Ведучий: А
зараз сам конкурс. Гравці вибирають собі слово на яке повинні починатися
прислів‘я , приказки, повір‘я, крилаті вислови.
Ведуча: Ну
що, наші уболівальники, підтримаємо наших учасників. А тепер послухаємо відповіді
гравців.
Ведучий:
Уважно слухаємо ( ведучий наспівує перші рядочки з декількох пісень, написаних на слова Т. Шевченка).
2.
„ ПО ДІБРОВІ ВІТЕР ВИЄ ...”
3. „ САДОК ВИШНЕВИЙ...”
Про що
це вам говорить? Звичайно , наступний конкурс – музичний.
Ведуча: Зараз ви
прослухаєте декілька мелодій пісень на
слова Кобзаря і спробуєте
вгадати назви цих пісень.
Ведучий: Надаємо слово журі.
Журі оголошує результати
Ведучий: Ось на
такій гарній ноті ми будемо закінчувати наше свято.
Немає коментарів:
Дописати коментар