неділя, 30 жовтня 2016 р.

Українська мова. 5 клас

Контрольна робота
Складне речення. Пряма мова. Діалог.  


          
Завдання 1-14 має по кілька варіантів відповідей, з яких тільки один правильний.
1. Речення, що має дві чи більше граматичні основи, це:
   а) просте речення;    б) складне речення;      в) двоскладне речення.

 2. Позначте рядок, що містить складне речення:
   а) Упертість і труд усе перетруть.    В) Робить за одного, а їсть за трьох.
   Б) Скоро казка мовиться, та не скоро діло робиться.

3. Речення Небо з морем обнялося, море в небі розлилося (О.Олесь) є:
    а) спонукальним, складним;   б) питальним, простим;   в) розповідним, складним.

4. Речення Дніпро тече, і хвиля в серце бє ( П.Перебийніс) є:
    а) складним із двома граматичними основами;
    б) простим із однорідними підметами;
    в) простим із однорідними присудками.

5. У реченні Глянуло сонце, і краплини на воді заіскрилися (В.Канівець) …
    а) є лише одна граматична основа;
    б) обидві частини є двоскладними простими реченнями (мають обидва головні члени);
    в) одна частина є односкладним реченням, друга – двоскладним.

6. Пряма мова – це:
    а) приблизно передані висловлювання кількох осіб;
    б) висловлювання особи, зі змінами передане від імені того, хто з нею спілкувався;
    в) дослівна передача чужого мовлення.

7. Пряма мова береться в:
    а) лапки;    б) дужки;    в) тире з обох боків.

8. Позначте речення з прямою мовою (розділові знаки знято):
    а) Ведмідь запитує ведмедицю чому вона весь час мовчить.(С.Пушик)
    б) Буркотить незадоволено ведмідь Чим би це мені солодким закусить? (Н.Забіла)
    в) Зайшли в гущавину коли це з – за кущів ведмідь одразу заревів. (Б.Грінченко)

9. Позначте речення з прямою мовою перед словами автора (розділові знаки знято):
    а) Гука гроза Ходім! Прополощу! (В.Бровченко)
    б) Мати каже Не плач Бери собі мій калач. (Д.Павличко)
    в) Що це діється на світі? Розкривають очі квіти. (В.Довжик)

10. Діалог – це:
    а) зв’язне висловлювання однієї особи;
    б) спосіб передачі чужого мовлення, що передає розмову двох або кількох осіб;
    в) слова, що вказують, кому належить пряма мова.

11. Репліка – це:
    а) слово, що називає особу, яка бере участь у розмові;
    б) слова одного з учасників діалогу;
    в) слова, які не належать учасникам діалогу.

12. Висловлювання
     - Сьогодні на уроці було цікаво.
    - А я навіть не помітив, коли урок закінчився.  Є:                                                                              а) реченням з прямою мовою;   б)  діалогом із двох реплік; в) діалогом із трьох реплік .

 13.    Який розділовий знак ставиться після слів автора перед прямою мовою?
а) Тире;  б) кома; в) крапка з комою; г) двокрапка.

14.     Який розділ науки про мову вивчає складне речення, пряму мову та діалог?
а) Фонетика; б) морфологія; в) синтаксис; г) стилістика.
(7 балів)

15. Установіть відповідність між схемами та реченнями (розділові знаки в реченнях пропущено).
А. Слова автора: «Пряма мова?»                       1. Дівчина спитала А ви ба­чили         лісових мавок?
Б. «Пряма мова?» – слова автора.                        2. Оля захоплено вигукнула Як я люблю мальви!
В. Слова автора: «Пряма мова!»                         3. Чи любите ви пиріжки з калиною запитала бабуся.
Г. «Пряма мова», - слова автора.                       4. Ми йдемо шукати цвіт па­пороті таємниче мовила Марійка.                                                                           
(2бали)
116.  Підкресліть усі члени речення, над словами надпишіть, до яких частин мови вони належать, вкажіть тип речення.
Зранку в лісі стоїть надзвичайна тиша, спокій роз­ливається кругом.

(3 бали)

Немає коментарів:

Дописати коментар