неділя, 30 жовтня 2016 р.

Українська література. 5 клас

Контрольна (тестова) робота №5
Рідна Україна. Світ природи.


І ВАРІАНТ
 І рівень (3 бали)
1. У якому поетичному творі Т.Шевченко описує селянську родину?
 а) «Садок вишневий коло хати…»;
 б) «За сонцем хмаронька пливе…»;
 в) «Мені тринадцятий минало».

2. Автор вірша «Не бував ти у наших краях» - це ..
 а) Тарас Шевченко;
 б) Павло Тичина;
 в) Євген Гуцало;

3. Знайдіть слово, що НЕ використовує Т. Шевченко в поезії  «Садок вишневий коло хати…»
а) тополя;
б) зіронька;
в) соловейко.

4. Який художній засіб використав Є. Гуцало в рядку «срібло з відер ллється» (вірш «Зірка»)?         (1 бал)
а) епітет;
б) метафору;
в) порівняння.

5. Лось із твору Євгена Гуцала байдуже спостерігав, як наближаються діти, тому що:
 а) дуже знесилився, а до того ж людей не боявся;
 б) намагався приспати їхню пильність;
 в) змирився з тим, що мусить загинути;

6. Укажіть, як діти врятували лося із ополонки в кризі.
 а) прив’язавши за роги до своєї конячини;
 б) підклавши йому під черево товсті палиці;
 в) прорубавши від берега до ополонки доріжку.

ІІ рівень (2 бали)
1. Назвіть автора і назву твору, рядки з якого  наведено:
Ніч – велика чарівниця!
Зчарувала звіра, птицю,
Зчарувала всіх людей –
Не побачиш їх ніде.
2. Що таке оповідання? Яке оповідання ви читали на уроках української літератури?

ІІІ рівень (4 бали)
1. Вкажіть художні засоби в рядках.
І блідий місяць на ту пору
Із хмари де-де виглядав,
Неначе човен в синім морі
То виринав, то потопав
(Т Шевченко).
2. Напишіть, що таке персоніфікація. Наведіть приклад персоніфікації із вивчених віршів.

 IV рівень (3 бали)

Твір-роздум на тему «Добро треба вміти відстоювати». (Є. Гуцало «Лось»).

Контрольна (тестова) робота №5
Рідна Україна. Світ природи.
ІІ ВАРІАНТ
 І рівень (3 бали)

1.  У якому поетичному творі Т.Шевченко описує вечір у селі?
 а) «За сонцем хмаронька пливе…»;
 б) «Садок вишневий коло хати…»;
 в) «Мені тринадцятий минало».

2. Автор вірша «Зірка» - це ..
 а) Тарас Шевченко;
 б) Павло Тичина;
 в) Євген Гуцало;

3. Вечірній морський пейзаж змальовано у вірші
а) «Чарівники» Є.Гуцало;
б) «За сонце хмаронька пливе…» Т. Шевченко;
в) «Не бував ти у наших краях» П. Тичина.

4. Яка пора року описана в оповіданні «Лось»?
а) зима;
б) рання весна;
в) пізня осінь.

5. Лось в однойменному оповіданні Григора Тютюнника провалився на льоду тому, що…
 а) потрапив у заздалегідь розкладену людьми пастку;
 б) весняний лід виявився неміцним;
 в) дядько Шпичак сполошив лісового звіра пострілом, і той з переляку вскочив в ополонку.

6. Що обіцяв хлопцям дядько за їхнє мовчання?
а) віддати роги лося;
б) купити велосипед;
в) подарувати іграшки.


ІІ рівень (2 бали)

1. 1. Назвіть автора і назву твору, рядки з якого  наведено:
Блакить мою душу обвіяла,
Душа моя сонця намріяла,
Душа причастилася кротості трав –
Добридень я світу сказав.
2. Напишіть, які твори називаються ліричними. Наведіть приклад ліричних творів.

ІІІ рівень (4 бали)
1. Вкажіть художні засоби в рядках.
 За сонцем хмаронька пливе,
 Червоні поли розстилає
 І сонце спатоньки зове
 У синє море…
 ( Т.Шевченко).
2. Напишіть, що таке метафора. Наведіть приклад метафори із вивчених віршів.
 IV рівень (3 бали)
            Напишіть твір – мініатюру на тему «Співчуття, милосердя – шлях до перемоги добра». (Є. Гуцало «Лось»).


Немає коментарів:

Дописати коментар