пʼятниця, 24 січня 2020 р.

Завдання для перевірки знань ліричних та ліро-епічних творів Г.Сковороди, Т.Шевченка, І Франка


Визначте, із якого твору подані рядки? (Укажіть автора й назву твору)

1.      Якби ви вчились так, як треба,
То й мудрость би була своя.
А то залізете на небо:
«І ми не ми, і я не я…

2.      В житті мене ти й знать не знаєш,
Ідеш по вулиці - минаєш,
Вклонюся - навіть не зирнеш
І головою не кивнеш,
Хоч знаєш, знаєш, добре знаєш,
Як я люблю тебе без тями,
Як мучусь довгими ночами
І як літа вже за літами
Свій біль, свій жаль, свої пісні
У серці здавлюю на дні.

3.      Та прийде час, і ти огнистим видом
 Засяєш у народів вольних колі,
 Труснеш Кавказ, впережешся Бескидом,
Покотиш Чорним морем гомін волі
 І глянеш, як хазяїн домовитий,
По своїй хаті і по своїм полі.

4.      За горами гори, хмарою повиті,
 Засіяні горем, кровію политі.
Споконвіку Прометея
 Там орел карає,
 Що день божий добрі ребра
 Й серце розбиває.

5.      Знаю, що смерть — як коса замашна,
Навіть царя не обійде вона.
Байдуже смерті, мужик то чи цар,—
Все пожере, як солому пожар.
Хто ж бо зневажить страшну її сталь?
Той, в кого совість, як чистий кришталь..

6.      У всякого своя доля
І свій шлях широкий,
Той мурує, той руйнує,
Той неситим оком
За край світа зазирає,
Чи нема країни,
Щоб загарбать і з собою
Взять у домовину.

7. Як понесе з України
   У синєє море
    Кров ворожу... отойді я
    І лани, і гори —
   Все покину і полину
   До самого бога…

8. О, якби в дурні мені не пошитись, Щоб без свободи не міг я лишитись. Слава навіки буде з тобою,
Вольності отче, Богдане-герою!

9. І вам слава, сині гори,
Кригою окуті.
І вам, лицарі великі,
Богом не забуті.
Борітеся — поборете!
Вам Бог помагає!
За вас правда, за вас слава
І воля святая!

10. І тебе загнали, мій друже єдиний,
Мій Якове добрий! Не за Україну, 
А за її ката довелось пролить
Кров добру, не чорну. 

11. І Коллара читаєте
З усієї сили,
І Шафарика, і Ганка,
І в слав’янофіли
Так і претесь... І всі мови
Слав’янського люду — 
Всі знаєте. А своєї
Дастьбі... Колись будем
І по-своєму глаголать

12. Ішов кобзар до Києва
Та сів спочивати;
Торбинками обвішаний
Його повожатий


1 коментар:

  1. If you're looking to lose weight then you need to start following this brand new personalized keto meal plan diet.

    To produce this service, licensed nutritionists, fitness couches, and top chefs have joined together to develop keto meal plans that are effective, convenient, economically-efficient, and satisfying.

    Since their launch in early 2019, thousands of individuals have already completely transformed their figure and well-being with the benefits a good keto meal plan diet can offer.

    Speaking of benefits: in this link, you'll discover eight scientifically-tested ones offered by the keto meal plan diet.

    ВідповістиВидалити