субота, 11 січня 2020 р.

Конспект уроку. 5 клас

Тема. Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, (повторення).

Мета уроку: поглибити й систематизувати знання учнів  про звукове значення букв Я, Ю, Є; навчити учнів визначати звукове значення букв я, ю, є,  залежно від їх¬ньої позиції у слові; формувати вміння ана¬лізувати звуки, букви, повторити правопис великої літери в астрономічних назвах; забезпечити тренування мовних органів системою вправ; розвивати фонематичний слух, навички звукопису; виховувати інтерес до зоряного неба.
Вид уроку: урок наскрізного навчання на тему «Зорі».
Тип уроку: формування вмінь та навичок.
Обладнання та матеріали: карта зоряного неба, підручник, роздатковий матеріал, магнітики із зображеннями небесних тіл, таблиця «Звукове значення букв я,ю,є».
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Учитель зачитує вірш.
Зорі на небі
Наталя Прохоренкова
Зорі на небі яскраво палають,
Душу мою у ночі зігрівають.
Вийди лишень ти на двір, подивися,
 Зорі на небі-джерельна водиця.
Зцілюють серце, знімають образи
Саме в цю мить, неодмінно відразу.
Зорі на небі спокійно дрімають,
Сумніви, біль, недовіра минають.
Зорі на небі, то сила всесвітня,
Щира, жива, осяйна, непохитна.
Здійснюють мрії, в найтяжчі хвилини
Зорі на небі - цілющі краплини.
- Як ви здогадалися, сьогоднішній урок буде присвячений зоряному небу. Звичайно, ми продовжимо вивчати основні невідповідності між буквами та звуками.
- А ще за правильні відповіді ви будете отримувати зірочки, з яких складете своє сузір’я й придумаєте йому назву.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Мозковий штурм.
► Дати якнайшвидше відповіді на питання:
1. Скільки букв в українському алфавіті? (33)
2. Скільки звуків в українській мові? (38)
3. Яку кількість становлять приголосні, голосні? (32, 6)
4. Яка буква не означає звука? (ь)
5. Які букви завжди означають 2 звуки? (ї, щ)
7. За яких умов букви я, ю, є означають 2 звуки?
8. Астрономічні назви пишуться з великої чи з маленької букви?

ІV. Перевірка домашнього завдання.
Впр.238, с.130

V. Опрацювання нового матеріалу.
1. Робота з підручником.
Ознайомлення із табличкою на с. 128, § 22.
2. Робота з текстом.


Сім найяскравіших зірок сузір’я Великої Ведмедиці складають композицію, яка обрисом нагадує ківш.
- Випишіть слова з буквами я,ю,є, зробіть їхній фонетичний розбір.

VI. Фізкультхвилинка.
VІІ. Розгадування кросворду
 “Фонетика 5 клас”
По горизонталі:
2. Розділ мовознавства, що вивчає букви й звуки.   5. Розділ мовознавства, який вивчає правильне написання слів.   6. Пишемо й бачимо...
По вертикали:
1. Вимовляємо й чуємо...   3. Розташовані в узвичаєному порядку букви.  4. Милозвучна, чудова українська...
Взаємоперевірка
VІІІ.  Творча робота.
Із зірочок складіть сузір’я, придумайте йому назву, опишіть це сузір’я.
ІХ. Підсумки.
  Відзначення досягнень учнів в оволодінні темою, їхнього ставлення до ро-боти на уроці; аналіз здібностей, що сформувалися під час вивчення теми.

Х. Домашнє завдання.
Опрацювати §22, с.128, виконати впр. 239, с.130.

Немає коментарів:

Дописати коментар