субота, 29 квітня 2017 р.

Сценарій

СВЯТО МАТЕРІ

Ведучий 1. Добрий день вам, люди добрі,
Щирі, дорогі,
Раді зі Святом матері вас вітати,
Щастя і добра бажати.

Ведучий 2. Від чистого серця, простими словами
Сьогодні, друзі, ми розповімо про маму.
 Мама як сонце, що з неба нам сяє!
 Мама - це щастя! Від мами кращої немає!
Мама - це казка! Мама - це сміх!
Мама - це ласка! Мама краща за всіх!
 Ведучий 1.Щороку в другу неділю травня весь світ відзначає День матері. Цікава історія цього свята.
...У далекій Філадельфії жила дівчинка, яка дуже любила свою маму. Вона була впевнена, що її ненька — найкраща у світі. Та сталося непоправне горе: дівчинка рано втратила рідненьку матусю. А коли виросла, зрозуміла, що для кожної людини її мама— найкраща, найдобріша, найласкавіша — словом: «най-най-най». «То чому б для всіх мам не започаткувати найсвітліше у світі свято?» — вирішила уже доросла Анна Джервіс. Ось так у травні І910 року і з’явилося свято — День матері.
З ініціативи Олени Кисілевської — редактора тижневика «Жіноча доля», в Україні День матері святкують з 1929 року.
Ведучий 2. Захоплюючись українськими матерями, Т. Шевченко писав:
У нашім раї на землі
Нічого кращого немає,
Як тая мати молодая
З своїм дитяточком малим.
Буває, іноді дивлюся,
Дивуюсь дивом, і печаль
Охватить душу; стане жаль
Мені її, і зажурюся,
І перед нею помолюся,
Мов перед образом святим…
Ведучий 1. Мама! Мати! Матуся! Скільки спогадів, тепла і ласки таїть це магічне слово, бо називає людину, чия любов не знає меж, чиїми грудьми вигадувано цілий світ. Це перше слово, мовлене нами, на все життя залишається дорогим у серці. У хвилини радості й печалі пташкою надій злітає з наших уст, тамує біль.
 Учень .  Рідна мати... Вона—любов, вона—печаль і втіха,
Жива вода на виразки душі.
Поки живе—обереже від лиха,
Дорогу правди відкриє мені.
Учениця 1. Ой маю я три матері, та всі три хороші—
Три матері, три квіточки, як три красні рожі.
Перша мати — Непорочна, як лілея біла,
Із дитятком-немовлятком, Пречистая Діва.
Друга мати—це найкраща на світі країна,
Земля наша, наша славна ненька—Україна.
Третя мати—що ж про неї гарного сказати?
Це ласкава, люба, мила, рідна моя мати.
Ой маю я три матері, та всі три хороші,
Три матері, як три квітки, як три красні рожі.

Учень . Слово «мати»... Вічне й неповторне, як світ. Де б ми не були, що б не робили, та завжди матуся освітлює наш шлях своїм ніжним серцем, відданим своїй дитині. Вона завжди поруч — і в дні важкі, і в дні на щастя щедрі.
Учень .   Швидко минають літа —
А в пам'яті все ожива:
І мамина чиста криниця,
І татові щирі слова,
І рідна батьківська хата,
Що в цілому світі одна...
Учень  8. Рідна мати...
Зоряно й незгасно
Горить у серці повсякчас...
Вона мене виводить на дорогу,
Вона мені просвітлює віки,
Де радість і печаль мого народу
Врослися у вишневії гілки.
Ведучий 2.Слово «мати» — вічне й неповторне, як сонце. Земна жінка від Духа Святого народила Сина Божого. Своєю добротою, покорою, вознеслась над нами Божа Матір Марія, щоб заступитися за нас, щоб просити сина свого єдинородного простити наші провини.
Звучить пісня «Мамина молитва»
Мамина молитва наче білі крила
На дорогах долі скріпить, піднесе
Мамина молитва – як цілюща сила
Сонечком засвітить, щастя принесе
Мамина молитва, коли перші кроки
Чи світанок тихий, а чи ніч ясна
Мамина молитва у дитячі роки
Поруч все зі мною, чиста як роса
Приспів
Помолися мамо і за сина й дочку
Помолися рідна за своїх внучат
Одягнися мамо в вишиту сорочку
І збирай родину за столом у сад
Мамина молитва на стежках чужини
У її обіймах мені так тепло
Мамина молитва у тяжких хвилинах
Відвертає злобу, просіває зло
Мамина молитва і мости збудує
І розділить море проб і перешкод
Мамину молитву Господь все почує
Схилиться до мами із своїх висот

Учениця 3. У мене — найкраща матуся,
За неї до Тебе, Пречиста, молюся.
Молюся устами, молюся серденьком
До тебе, Небесна Ісусова Ненько.
Благаю у тебе від серця сльозами
Опіки та ласки для любої мами.
Пошли їй не скарби, а щастя і долю,
Щоб дні їй минали без смутку і болю.
Рятуй від недуги матусеньку милу,
Даруй їй здоров’я, рукам даруй силу,
Щоб діток зростила і вивела в люди,
Щоб ними раділа й пишалась усюди.
За це ми складаємо в молитві долоні
До тебе, Царице на сонячнім троні.
Учень.  Мати — всьому початок. Мати — берегиня роду, домашнього вогнища. Сама вона є тим центром, який єднає всю родину. Вона від маленьких дбає про нас, співає колискові, бажаючи доброї долі своїй дитині.

Учень.  Як дітей колишеш ти недремно,
То не раз змахнеш краплини поту.
Що ж, прислів'я мовить недаремно.
«Хто не мав дітей — не мав клопоту».
А зростуть, то скільки дум у неньки,
І тривог за їхнє кожне діло.
Голова боліла від маленьких,
Від дорослих — серце заболіло.
Але що ті клопоти й тривоги,
Бо хіба із щастям їх зрівняти,
Як дитя, зіп’явшися на ноги,
Перший крок ступає по кімнаті,
Як почуєш ти уперше: "Мамо",
Як до школи поведеш за руку,
Як уже одержиш телеграму:
"Мамочко, вітаю із онуком".
 Добре ж, як себе пізнать  в дитині.
Знать, твої вона продовжить роки.
Добре дати світові людину
І людині дати світ широкий…

«Лебеді материнства»
Мріють крилами з туману
лебеді рожеві,
Сиплють ночі у лимани зорі сургучеві.

Заглядає в шибу казка сивими очима,
Материнська добра ласка
в неї за плечима.

Ой біжи, біжи, досадо,
не вертай до хати,
Не пущу тебе колиску синову гойдати.

Припливайте до колиски, лебеді, як мрії,
Опустіться, тихі зорі, синові під вії.

Темряву тривожили криками півні,
Танцювали лебеді в хаті на стіні.

Лопотіли крилами і рожевим пір'ям,
Лоскотали марево золотим сузір'ям.

Виростеш ти, сину, вирушиш в дорогу,
Виростуть з тобою приспані тривоги.

У хмільні смеркання мавки чорноброві
Ждатимуть твоєї ніжності й любові.

Будуть тебе кликать у сади зелені
Хлопців чорночубих диво-наречені.

Можеш вибирати друзів і дружину,
Вибрати не можна тільки Батьківщину.

Можна вибрать друга і по духу брата,
Та не можна рідну матір вибирати.

За тобою завше будуть мандрувати
Очі материнські і білява хата.

І якщо впадеш ти на чужому полі,
Прийдуть з України верби і тополі,
Стануть над тобою, листям затріпочуть,
Тугою прощання душу залоскочуть.
Можна все на світі вибирати, сину,
Вибрати не можна тільки Батьківщину

Учень.  Можна у світі чимало зробити:
Перетворити зиму на літо,
Можна моря й океани здолати,
Гору найвищу штурмом узяти.
Можна пройти пустелі і хащі…
Тільки без мами не можна нізащо,
Бо найдорожче стоїть за словами:
«В світі усе починається з мами».
Учень.  Спасибі, спасибі вам, мами,
Що ви тут сьогодні з нами.
Для вас привітання чудові:
Мами, будьте здорові.
Учень.  Спасибі, що так смачно годували,
Що нас так пильно доглядали,
Що, не стуляючи очей,
Недосипали ви ночей.
Учень. Спасибі вам і за роботу,
За руки ваші і турботу,
За те, що кожен день і час
Ви турбуєтесь про нас.
Учень. За доброту, за ніжність до нас
Ми дуже вдячні вам в цей час.
За турботу, ласкаві слова
Бажаємо мамам всім добра.
Учень.  Хочу я всі квіти в букети зібрати,
що під небом цвітуть голубим.
рідна мамо, матусенько, мати,
до землі я вклоняюсь тобі!
Звучить пісня «Мамо, мамочко моя»
У моєї мами очі, наче зорі,
У моєї мами руки золоті.
Ніжно поцілую, квіти подарую,
Бо вона – найкраща у житті!

Приспів:
Мамо, мамочко моя,
Не сумуй і не журись,
Обертається земля,
Я з тобою – посміхнись!

У моєї мами серце лебедине,
У моєї мами руки – два крила,
Ніжно поцілую, квіти подарую,
І слова любові, вдячності, тепла!
 Діти дарують мамам квіти.

Ведучий 1.Наші любі, добрі мами. Насамперед, ми хочемо вибачитися перед вами за те, що іноді засмучуємо вас. Ні, ми не можемо обіцяти, що більше ніколи не провинимось, але можемо обіцяти, що з цього дня будемо менше задавати вам турбот, що з цього святкового дня ми будемо робити все, щоб ви частіше посміхалися.
Учень. Люба матусю, дорожча за всіх,
Щодня хочу чути твій радісний сміх.
Тож ти ніколи не журися,
А зараз жарти послухай та усміхнися.
Учень1.  В кухні віник я шукав,
У квартирі підмітав.
Залишилося від нього
Три соломини усього.
Учень2.  Блендер трішки поламав
І компот я посолив.
Я так їсти готував.
Мамі я сюрприз робив.
 Перший раз всім на біду
Вимив я сковороду.
Мама мене похвалила,
Потім довго кухню мила.
Учень 3. Мамі я допомагав:
Я сестричку доглядав.
Коли мама в дім прийшла,
То сестрички не знайшла.
Коли іграшки прибрала,
То Марічку відшукала,
Від морозива відмила,
Та мене не насварила.
Учень4.   За покупками ходив.
Мамі дуже підсобив.
Мама гроші мені дала
Та інструкцію сказала:
 - Хліб купи, і молоко,
і собі іще там що.
Чипси я купив спочатку,
Ну а потім – шоколадку.
Тут згадав про молоко,
Та грошей вже не було.
Учень 1. Буду мамі в допомозі,
Буду добре працювати.
Дуже скоро буду в змозі
Всю квартиру сам прибрати.
Учень 2. Буду мамі в допомозі,
Буду добре працювати
Дуже скоро буду в змозі
Маму я нагодувати!
Учень 3. Буду мамі в допомозі,
Буду добре працювати.
За маленькою сестрою
Буду добре наглядати.
Учень 4. Буду мамі в допомозі,
Про сімейний бюджет дбати.
І розумно буду я гроші витрачати.

Учень . Трішки ми пожартували.
Звеселили трохи вас.
І усім, усім бажаємо
Щастя, посмішок від нас!

Учень .Спасибі вам і знов і знов
за вашу ласку і любов,
за те, що вдома повсякчас
ви так турбуєтесь за нас.
Нехай ще в маленькім ділі
та в нас уже руки вмілі.
для вас, наші милі мами,
ростемо помічниками.
сердечними словами
вітаємо вас, рідні мами!
вітаємо всіх з весною,
із долею ясною!
 Ведучий 2. Сьогодні - найтепліші слова і про батьків наших мам і татів – бабусь, лагідних, турботливих і завжди молодих.
Учень 1 Бабуся рідна -  мов квітуча вишня,
Моя бабуся — мов пташка в гаю.
Мене ти знову зустрічати вийшла
І по стежині я до тебе йду.

Іду, щоб прихилитися всім серцем
До рук твоїх — ласкавих і м'яких,
Поглянути у очі — два озерця,
І прочитати радість щиру в них.

Пробач, що я буваю неслухняний —
Трапляється всіляке у житті.
Я знаю, що, бабусенько кохана,
У тебе серце й руки золоті!

Учень 2. Я зізнатись не боюся –
Краща ти за всіх, бабусю!
І хоч старша за усіх –
Найдзвінкіший в тебе сміх!

Пам’ятай, бабусю, рідна!
Дуже ти усім потрібна!
То старішать не спіши –
Будь здоровою завжди!


Учень 3. Найбільший в світі скарб —
Це матінка моя.
Вона найкраща, наймиліша, дорога.
Нехай роки біжать і підростаєм ми,
Та для матусь залишимось дітьми.
Нехай в серцях дітей
Не остига любов.
Ви до матусь своїх
Горніться знову — знов.
Нехай в серцях у вас
Любов ота росте.
Ріднішої від матінки не знайдете ніде.

Учень 4.  Пронеслися років моїх птиці,
Та вертають на отчий поріг…
Чом тривога в ясних зіницях,
І на скроні стелиться сніг?
Може, мало моєї любові?…
Дні у далеч летять і летять.
За дитинство моє казкове
Мало й серце тобі віддать.
І всі квіти в букет зібрати,
Що під небом цвітуть голубим…
Рідна мамо, матусю, мати,
До землі я вклоняюсь тобі.
Ніжні руки твої лебедині,
Знай, ніколи мені не забуть.
Всі стежки на моїй Батьківщині,
Як до сонця, до тебе ведуть.
Ведучий 1. Одного разу на базарі загубилася дівчинка і почала плакати. Люди вирішили допомогти їй. Коли попросили описати матусю, то дівчинка сказала, що у  її мами найдобріші очі, найкрасивіші коси, найласкавіші у світі руки. Мама дівчинки знайшлася.
Наші матері достойні найласкавіших слів, найкращих порівнянь. Тож з зараз до вашої уваги загадки.
Учень 1. Який струмочок повсякчас
співає ніжно коло вас?
Усі. Мамин голос.
Учень 2. А що солодке знаєш ти,
чого в крамниці не знайти ?
Усі. Мамині вуста.
Учень 3. Яке колосся золоте
униз вершечками росте?
Усі. Мамині руки.
Учень 4. Які дві зірки знаєш ти
завжди нам сяють з висоти?
Усі. Мамині очі.
 Ведучий 2.Матір у всі віки шанували, любили, звеличували. У народі кажуть: «Як під сонцем квітам, так із матір’ю дітям» бо ж, справді, мати в хаті — це сонце, що дає життя всій родині.
(Діти читають прислів’я про матір).
1.При сонечку тепло, а при матері добре.
2.У кого рідна ненька, у того голова біленька.
3.Материн гнів, як весняний сніг, рясно впаде, та скоро розтане.
4.Як мати рідненька, то сорочка біленька.
5.У дитини заболить пальчик, а в матері — серце.
6.Мати одною рукою б’є, а другою гладить.
7.Нема цвіту більшого, як цвіт на калині, Нема в світі ріднішого, як мати дитині.

Учень.  Мамо, ніжна моя і кохана,
Ви для мене, мов пісня дзвінка.
Наче квітка, з любові зіткана, —
Чиста, світла, прозора така.
І ця квітка повік не зів’яне,
Бо люблю я її над усе.
Ви моя дорога, незрівнянна,
Хай вам Бог щастя й долю несе.
Кожна ваша недоспана нічка
Лиш для мене, малого, була.
Бачу й досі: запалена свічка,
Чую дотик до мого чола.
Ви проста і прекрасна людина,
Ви радієте сонцю й весні,
Тож спасибі, що кожної днини
 Ви даруєте радість мені.

Звучить пісня  «Мамина сорочка»
Мені сорочку мама вишивала
Неначе долю хрестиком вела
Щоб я лихих стежинок не шукала
І до людей привітною була
Виконуй доню – мама говорила
Закони Божі, істини прості
Не зраджуй землю, що тебе зростила
Не залишай нікого у біді
Приспів (2):
А сорочка мамина біла-біла
А сорочка мамина серцю мила
А сорочка мамина зігріває
Я її до серденька пригортаю
Літа неначе птахи пролітають
Вже донечки як квітки на весні
Я їм сорочку білу вишиваю
Як вишивала матінка мені
Виконуй доню – мама говорила
Закони Божі, істини прості
Не зраджуй землю, що тебе зростила
Не залишай нікого у біді
Приспів. (2)
На тобі сорочечку білу-білу
На тобі сорочечку серцю милу
Будеш її зраночку зодягати
Буде тобі серденько зігрівати

Ведучий 1. Любі матері, доброго здоров’я, земного щастя. Хай біда й горе ваші родини обминає, а Мати Божа вас охороняє. Спасибі вам за участь у нашому святі..

Немає коментарів:

Дописати коментар