Українська мова
Пряма і непряма мова. Діалог. Цитата.
І варіант
1.
Що називається прямою мовою?
2. Які розділові знаки ставляться
після прямої мови перед словами автора?
а) двокрапка;
б) кома (знак оклику , знак питання) і тире;
в) крапка з комою
і тире.
3.
Скласти й записати речення з прямою мовою після слів автора.
4. При заміні прямої мови непрямою
а) пряма мова і слова автора
стають рівноправними частинами складного речення ;
б) пряма мова стає головним реченням, а слова автора залежним;
в) слова
автора стають головним, реченням а пряма мова залежним.
5. Подане речення з прямою мовою
перебудувати на речення з непрямою мовою.
А мати вийшла на поріг і мовила: “Вертайся, сину! ”
6. Перепишіть, розставте пропущені
розділові знаки.
1. А мати
кличе нас Дивіться діти: он воду із
Дніпра веселка позича.
2. Я тобі і небо сину прихилила б каже мати.
Рівень ІІІ
7. Перебудуйте речення з непрямою
мовою на речення з прямою.
1.
Мати каже, що найбільше див у світі робиться на світанні.
2.
І сонечко тихенько запитало, чи тепло у душ і моїй сьогодні.
8. Перепишіть, розставте
пропущені розділові знаки в реченні з цитатою.
Хіба жила на світі ще така жінка, в серці якої поєдналися б така
мужність така геніальність такий вогонь і розум така пристрасна любов і відданість
трудящому народові і Батьківщині? — запитує Леонід Смілянський і додає Ні, другої такої на світі не було, Леся
Українка — неповторна!
Рівень IV
9. Скадіть і
запишіть невеликий діалог між продавцем та покупцем.
II варіант
Рівень І-ІІ
1.Що називається діалогом?
2. Після
слів автора перед прямою мовою ставиться:
а) двокрапка;
б) тире;
б) крапка з комою.
3. Скласти й записати речення з
прямою мовою перед словами автора.
4.
При заміні прямої мови
непрямою
а) слова автора стають головним
реченням, а пряма мова залежним;
б) пряма мова стає головним
реченням, а слова автора залежним;
в) пряма мова і слова автора стають
рівноправними частинами складного речення.
5.
Подане речення з прямою мовою
перебудувати на речення з непрямою мовою. Дівчинка грайливо
відповіла: "Я вже доросла. "
6 . Перепишіть, розставте
пропущені розділові знаки.
1. Приїжджай Михайлику і книжку гарну
привозь попрохала дівчина.
2.
Осінь каже Я все розфарбую.
Рівень ІІІ
7.
Перебудуйте речення з непрямою
мовою на речення з прямою.
1.
Колись люди говорили, що наша
земля наповнена молоком і медом.
2.
Із гордістю сина кажу я про
те, що мати мені Україна.
8.
Перепишіть, розставте
пропущені розділові знаки в реченні з
цитатою.
Не зовнішня ефектність поведінки не гучність вислову а
діло людини її життя її ставлення до матері до товариша до свого суспільного
обов 'язку — ось що в очах митця було визначальним для оцінки людини її справжності
життєвої надійності пише про Григора
Тютюнника Олесь Гончар.
Рівень IV
9. Складіть
і запишіть невеликий діалог між бібліотекарем та учнем,
який хоче взяти книгу в бібліотеці.
Немає коментарів:
Дописати коментар