четвер, 27 вересня 2018 р.

9 клас. Контрольна робота №1.


Подпись: 9 класУкраїнська мова
Пряма і непряма мова. Діалог. Цитата.
І варіант
Рівень І-ІІ
1.    Що називається прямою мовою?
2.     Які розділові знаки ставляться після прямої мови перед словами автора?
а)  двокрапка;
б)  кома (знак оклику , знак питання) і тире;
в)   крапка з комою і тире.
3.     Скласти й записати речення з прямою мовою після слів автора.
4.     При заміні прямої мови непрямою
а) пряма мова і слова автора стають рівноправними частинами складного речення    ;
б)  пряма мова стає головним реченням, а слова автора залежним;
в) слова автора стають головним, реченням а пряма мова залежним.
5.     Подане речення з прямою мовою перебудувати на речення з непрямою мовою.
А мати вийшла на поріг і мовила:Вертайся, сину! ”
6.  Перепишіть, розставте пропущені розділові знаки.
      1. А мати кличе нас Дивіться діти: он воду із Дніпра веселка позича.
2. Я тобі і небо сину прихилила б каже мати.
Рівень ІІІ
7. Перебудуйте речення з непрямою мовою на речення з прямою.
1.               Мати каже, що найбільше див у світі робиться на світанні.
2.               І сонечко тихенько запитало, чи тепло у душ і моїй сьогодні.
8. Перепишіть, розставте пропущені розділові знаки в реченні з цитатою.
   Хіба жила на світі ще така жінка, в серці якої поєдналися б така мужність така геніальність такий вогонь і розум така пристрасна любов і відданість трудящому народові і Батьківщи­ні? — запитує Леонід Смілянський і додає  Ні, другої такої на світі не було, Леся Українка — неповторна!

Рівень IV
9. Скадіть і запишіть невеликий діалог між продавцем та покупцем.
II варіант
Рівень І-ІІ
1.Що називається діалогом?
2. Після слів автора перед прямою мовою ставиться:
     а) двокрапка;
     б) тире;
б) крапка з комою.
3. Скласти й записати речення з прямою мовою перед словами автора.
4.    При заміні прямої мови непрямою
а)  слова автора стають головним реченням, а пряма мова залежним;
б)  пряма мова стає головним реченням, а слова автора залежним;
в)   пряма мова і слова автора стають рівноправними частинами складного речення.
5.    Подане речення з прямою мовою перебудувати на речення з непрямою мовою. Дівчинка грайливо відповіла: "Я вже доросла. "
6 . Перепишіть, розставте пропущені розділові знаки.
1.    Приїжджай Михайлику і книжку гарну привозь попрохала дівчина.
2.    Осінь каже Я все розфарбую.
Рівень ІІІ
7.     Перебудуйте речення з непрямою мовою на речення з прямою.
1.    Колись люди говорили, що наша земля наповнена молоком і медом.
2.    Із гордістю сина кажу я про те, що мати мені Україна.
8.     Перепишіть, розставте пропущені розділові знаки  в реченні з цитатою.
    Не зовнішня ефектність поведінки не гучність вислову а діло людини її життя її ставлення до ма­тері до товариша до свого суспільного обов 'язку — ось що в очах митця було визначальним для оцінки людини її справжнос­ті життєвої надійності  пише про Григора Тютюнника Олесь Гончар. 

Рівень IV
9. Складіть і запишіть невеликий діалог між бібліотекарем та учнем, який хоче взяти книгу в бібліотеці.

Немає коментарів:

Дописати коментар