субота, 28 листопада 2020 р.

Українська література. 8 клас. Контрольна робота. Т.Шевченко, Леся Українка

 



І рівень (3б.)

1.  Укажіть, що викликає особливе занепокоєння в ліричного героя поезії Тараса Шевченка «Мені однаково…».
A) його «не пам’яне батько з сином»;    Б) він не побачить України;
B) ніхто не згадає сироту;                           Г) Україну «злії люди присплять» й ошукають.

2.Яка поезія Т.Шевченка побудована  за фольклорними мотивами, коли козаки поїхали шукати в далекі світи своєї долі (а можливо, їх змусили служити у війську) й не повернулися?

    А) «Мені однаково…», Б) «Думи мої, думи мої», В) «Ой три шляхи широкії».

3. Медитацією, у якій виражено глибокі патріотичні почуття Т.Шевченка є:

    А) «Мені однаково…», Б) «Думи мої, думи мої», В) «Ой три шляхи широкії».

4.Укажіть назву другої поетичної збірки Лесі Українки :

А) «Думи і мрії»;  Б)  «На крилах пісень»;   В) «Сім струн».

5.  Питання про роль поета і поезії порушено у творі  Лесі Українки: :

А) «Хотіла б я піснею стати »; Б) « Давня весна»; В)  «Давня казка».

6. У якому творі Лесі Українки присутні біографічні нотки, а саме: страждання через фізичну недугу? А) «Хотіла б я піснею стати »; Б) « Давня весна»; В)  «Давня казка».

ІІ рівень (2б.)

7. Що таке художній (літературний) цикл? Який цикл Т.Шевченко написав навесні 1847?

8. Назвіть види лірики.

ІІІ рівень (4б.)

9. Установіть відповідність між цитатами з поезії Т. Шевченка, та художніми засобами виразності.
А) «Доле, де ти? Доле, де ти?                           1. Персоніфікація.
Нема ніякої!»                                                         2. Епітети.
Б) «воля… засівала трупом поле…»;                 3. Порівняння.
В) «шляхи широкії», «червона калина»,          4. Риторичні запитання, оклики.
«щире серце»;
Г) «думка, як той ворон»,
«душі козацькії… як та воля, що минулась».

10. Установити відповідність між творами й провідними мотивами.

Твір                                                                           Мотив

1.      «Думи мої, думи мої»                          А)  Захоплення красою природи;

2.      «Давня весна»                                       Б) Служіння музі й народові;

3.      «Давня казка»                                        В) Прагнення окриленості і вільного життєвого польоту;

4.      «Хотіла б я піснею стати»                   Г) Творчість як єдина втіха на засланні.

ІV рівень (3б.)

11. Напишіть міні-твір «Не поет, у кого думки не літають вільно в світі» (за твором Лесі Українки «Давня казка»

Немає коментарів:

Дописати коментар