Варіант I
1.Афоризм Борітеся — поборете, Вам Бог помагає! взято із твору Т.Шевченка
А «І мертвим, і живим, і
ненарожденним...» Б «Кавказ»
В «Як умру, то поховайте...» Г «Сон (У всякого своя доля...)»
2. Заклик до соціального
примирення заради відродження націй звучить у творі
А «Гайдамаки»
Б «Катерина» В «Кавказ» Г «Заповіт»
Д «І мертвим, і живим, і
ненарожденним...»
3. Літературознавці
визначають жанр твору Т.Г.Шевченка «Сон»
А поема Б послання В комедія Г трагедія Д драма
4. До жанру послання належить твір
Т. Шевченка
А «Сон (У всякого своя доля...)» Б «Як умру, то поховайте...»
В «І мертвим, і живим, і
ненарожденним...» Г «Мені однаково...»
Д «Кавказ»
5.У вступі
до твору «Сон» («У всякого своя доля...») виражено
А докір співвітчизникам за пасивну покірність Б сподівання на повстання народу
В передчуття захоплюючої мандрівки уві сні Г глибоке розчарування політикою влади
Д захоплення красою рідного краю
6.Ліричний герой твору «Сон» («У всякого своя
доля...») здійснює свою мандрівку-політ, щоб
А відшукати місце, де добре живеться, панує
щастя—знайти рай на землі
Б оглянути якнайширші простори Російської імперії,
чого не можна зробити реально
В знайти місце для свого майбутнього щасливого життя
Г відпочити від
щоденних турбот, зміцніти, набратися сил
Д показати
життя у Російській імперії від найвіддаленіших куточків до столиці
7.Ліричний герой твору «Сон» («У всякого своя
доля...») пролітає над
А Карпатами, Москвою, Далеким Сходом Б Україною, Сибіром,
Петербургом
В Чорним морем, Уралом, Петербургом Г Петербургом, Москвою, Новосибірськом
Д Києвом, українським селом, степом на півдні України
8.У вступі та епізоді в Петербурзі ліричний герой
твору «Сон» («У всякого своя доля...»)
А зображує побачене Б є учасником подій В спостерігає зі сторони
Г вдумливо коментує події Д постає простаком-провінціалом.
9. Установіть відповідність.
Назва твору
Уривок
1. «Як умру, то поховайте...» А За горами гори, хмарою повиті
Засіяні горем, кровію политі…
2.«Сон (У всякого своя доля ...)» Б І мене в сім ’ї великій,
В сім ’ї
вольній, новій,
Не забудьте
пом’янути
Незлим тихим словом.
3.« І мертвим, і живим, і ненарожденним...» В Нема на світі України,
Немає другого Дніпра,
А ви претеся на
чужину
Шукати доброго добра...
4.« Кавказ» Г
Летим. Дивлюся, аж світає,
Край неба палає,
Соловейко в темнім гаї
Сонце зострічає.
10. Установіть відповідність
Художній засіб
Приклад
1. анафора А Настане суд,
заговорять
І Дніпро, і гори!
2. порівняння Б Нема на світі України,
Немає другого Дніпра,
В А ви претеся на чужину
3. персоніфікація Шукати доброго добра...
4. тавтологія Г
Дивлюся: хати над шляхами
Та городи з стома
церквами,
А в
городах, мов журавлі,
Замоштрували москалі;
Варіант ІІ
1.Афоризмам В своїй хаті своя й правда, і сила, і воля, І чужому
научайтесь, і свого не цурайтесь життя дав твір
А «І мертвим, і живим, і
ненарожденним...» Б «Кавказ»
В «Як умру, то поховайте...» Г «Сон (У всякого своя доля...)»
Д «Гайдамаки»
2. Образ Прометея наявний у творі
А «Гайдамаки»
Б «Катерина» В «Кавказ» Г «Заповіт»
Д «І мертвим, і живим, і
ненарожденним...»
3.До жанру послання належить твір
Т. Шевченка
А «Сон (У всякого своя доля...)» Б «Як умру, то поховайте...»
В «І мертвим, і живим, і
ненарожденним...» Г «Мені однаково...»
Д «Кавказ»
4. Сам Т.Г.Шевченко
назвав твір «Сон»
А поемою Б посланням В комедією Г трагедією Д драмою
5.У вступі
до твору «Сон» («У всякого своя доля...») виражено
А передчуття захоплюючої мандрівки уві сні
Б докір співвітчизникам за пасивну покірність
В сподівання на повстання народу
Г глибоке розчарування політикою влади
Д захоплення красою рідного краю
6.Ліричний герой твору «Сон» («У всякого своя
доля...») здійснює свою мандрівку-політ, щоб
А відшукати місце, де добре живеться, панує
щастя—знайти рай на землі
Б оглянути якнайширші простори Російської імперії,
чого не можна зробити реально
В знайти місце для свого майбутнього щасливого життя
Г відпочити від
щоденних турбот, зміцніти, набратися сил
Д показати
життя у Російській імперії від найвіддаленіших куточків до столиці
7.Ліричний герой твору «Сон» («У всякого своя
доля...») пролітає над
А Карпатами, Москвою, Далеким Сходом Б Україною, Сибіром,
Петербургом
В Чорним морем, Уралом, Петербургом Г Петербургом, Москвою, Новосибірськом
Д Києвом, українським селом, степом на півдні України
8.У вступі та епізоді в Петербурзі ліричний герой
твору «Сон» («У всякого своя доля...»)
А зображує побачене Б є учасником подій В спостерігає зі сторони
Г вдумливо коментує події Д постає простаком-провінціалом.
9. Установіть відповідність.
Назва твору
Уривок
1. «Сон (У всякого своя доля...)» А За горами гори, хмарою повиті
Засіяні горем, кровію политі…
2.«Як умру, то поховайте...» Б І мене в сім ’ї великій,
В сім ’ї
вольній, новій,
Не забудьте
пом’янути
Незлим тихим словом.
3.«Кавказ» В Нема на світі України,
Немає другого Дніпра,
А ви претеся на
чужину
Шукати доброго добра...
4.«І мертвим, і живим, і ненарожденним...» Г Летим. Дивлюся, аж світає,
Край неба палає,
Соловейко в темнім гаї
Сонце зострічає.
10. Установіть відповідність
Художній засіб
Приклад
1. гіпербола А Настане суд,
заговорять
І Дніпро, і гори!
2. метонімія Б
І потече сторіками
Кров у синє море…
3. персоніфікація В
Нема ні пекла, ані Раю…
4. антоніми Г
Доборолась Україна
До
самого краю.
Немає коментарів:
Дописати коментар