неділя, 1 жовтня 2017 р.

Фольклор

Запишіть назви українських народних ліричних та ліро-епічних творів, визначте їхній жанр


1. Єсть же люди, що і моїй
Завидують долі,
Чи щаслива та билинка,
Що росте на полі?

2. Нехай знають, нехай знають,
Де музики грають,
Нехай знають, нехай знають,
Як бідні гуляють!

3.Бились наші козаченьки
До ночі глухої, —
Полягло наших чимало,
А татар утроє.

4.Летять три зозуленьки,
І всі три рябенькі:
Одна прилетіла,
В головоньках сіла;
Друга прилетіла.
Край серденька сіла;
Третя прилетіла
Та в ніженьках сіла.

5.— Ой рад би я, матусенько,
Скоріше вернуться,
Та щось кінь мій вороненький
В воротях спіткнувся.

6.Що у тій-то темниці пробувало сімсот козаків,
Бідних невольників.
То вони тридцять літ у неволі пробувають,
 Божого світу, сонця праведного у вічі собі не видають.

7.Ой не плачте, карі очі, —
Така ваша доля:
Полюбила козаченька,
При місяці стоя!

8.Ой візьму я кріселечко,
Сяду край віконця,
Іще очі не дрімали,
А вже сходить сонце.

9.Хоч і сватай, хоч не сватай,
Хоч ти не цурайся,
Шоб та слава не пропала,
Шо ти женихався.

10. Ой очі, очі, очі дівочі,
Темні, як нічка, ясні, як день!
Ви ж мені, очі, вік вкоротили,
Де ж ви навчились зводить людей?

11. "А я ляхів не боюся
Г гадки не маю —
За собою великую
Потугу я знаю…


12.Через річеньку, через болото
Подай рученьку, моє золото!

Через річеньку, через биструю
Подай рученьку, подай другую!

Немає коментарів:

Дописати коментар